Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 26-10-2005 20:54:14 skrev RIE: >Jeg er mor til 2 drenge på 3 mdr. Jeg bøvler sådan >med at få den ene til at sove. >Min sunhedsplejerske siger, at jeg skal lægge ham >i seng, når han viser træthedstegn. Han skal lære >selv at falde i søvn. >Han kan ligge måske 3 minutter og skriger så >helt hysterisk og det ender med at jeg må tage >ham op 5-10 gange og til slut lade ham falde i >søvn på min arm. >Min anden dreng skal også hjælpes lidt på vej, men >kan godt selv falde i søvn med sutten. >Jeg har prøvet alt, føler jeg. Jeg er meget obs på, >hvornår han blir træt, men synes altid han ender >med at blive overtræt, da han er så besværlig. >På mig virker det som om, at han ikke er parat til >selv at falde i søvn. Andre siger vi har vænnet >ham til armen. Sundhedsplejersken sagde i øvrigt >i den første tid, at vi ikke kunne holde drengene >for meget, så det gjorde vi. >Jeg føler mig så forvirret som førstgangs mor med >2 små børn. Jeg vil så gerne gøre tingene rigtigt, >og give mine drenge nogle gode vaner, men min ene >dreng driver mig bare så langt ud, når han ikke >vil sove, så det er nemmere bare at sidde med ham, >til han helt sikkert sover. >Jeg vil lige sige, at begge drenge altid har sovet >på deres fælles værelse, da jeg slet ikke kunne >sove for dem i soveværelset. Og når først de sover >sover de ca.8 timer i første omgang og 3-4 timer >efter de har fået bryst. >Er der ikke nogle garvede forældre, der vil dele >deres erfaringer med mig, komme med gode råd, og >måske trøste mig med, at det er helt normalt? Jeg >vil jo gerne at jeg en dag, helst inden længe, >kan lægge begge mine børn i seng og at de så selv >falder i søvn. Men kan man forlange af 3 mdr gamle >babyer at de kan det? > >Håber meget på respons..... >Mange hilsner fra Rie >