Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 09-09-2003 15:22:02 skrev Christoffer Jelstrup: >Jeg har netop deltaget i et såkaldt vælgermøde i min hjemby Holbæk, >hvor de 4 lokale folketingsmedlemmer for henholdsvis A (Thomas Adelskov), B (Anders Samuelsen), C (kultuminister Brian Mikkelsen) >& V (Palle Andersen) var repræsenteret. > >Mødets dagsorden var det netop fremlagte finanslovsforslag. > >På mødet fik jeg lejlighed til at pointere/spørge om det uforståelige i, at man fremlægger et forslag hvor man nedsætter >den årlige regulering af boligstøtte, SU og børnecheck til kun at følge inflationen og ikke lønudviklingen, >og samtidig går efter i 2004 at spare 16 millioner kroner på nedsætteslse af tvilligetillægget, >når man samtidig med største behændighed ikke så meget som overvejer at røre den automatiske stigning i efterlønnen ? >Herunder bemærket, at efterlønnen næste år vil koste knap 25 milliader, og at stigningen i efterlønsudgiften >alene fra 2003 til 2004 vil være på 2,9 milliader ! > >Med andre ord, hvorfor tage 16 "skallede" millioner fra tvilligeforældrene i 2004, når man kan skaffe rundt regnet 500 millioner >hvis man fremover lader efterlønnen stige med inflationen og ikke lønudviklingen ? > >Socialdemokraternes repræsentant og De Radikales var ikke overraskende enige med mig i, at fjernelsen af tvillingetilskuddet er forkert (men de er jo også i opposition, og så udstedes der jo mange løfter ?). > >Mest interessant var svaret fra Brian Mikkelsen (som minister var det jo i meget høj grad ham der måtte forsvare finanslovsforslaget på mødet). Han svarede nemlig ikke i første omgang, og i anden omgang lykkedes det ham at få konkluderet, at årsagen ligger i, at det ikke er dyrere at have tvillinger ! (han har selv 4 børn - ingen tvillinger). >Endvidere lykkedes det - efter at jeg måtte bede om svar igen - at få ham til at svare på årsagen til at boligstøtte, SU og børnecheck fremover alene skal stige med inflationen. Årsagen til dette var, at disse ydelser ikke er indkomster, men "indkomstsupplerende" ! (tankevækkende f.s.a. SU !). > >Af disse to årsager mener Brian og regeringen således godt, at man kan skære i tvilligetillægget og gøre børnecheken dårligere ! > >Jeg skal huske at sige, at jeg da jeg måtte bede ham om svar jf. ovenfor tillod jeg mig - som tvilligefar - at fastslå, at det vitterligt koster mere at have tvillinger end 2 "enkeltbørn" - hvilket der var adskillige i salen der højlydt tilkendegav at de mente var helt korrekt (næppe tvilligeforældre) ! > >