Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 03-06-2003 21:31:34 skrev Lili Bildtoft: >Hej >Vores par er en dreng og en pige født juli ´1998 af >en mor der var tæt på 41 år og far 39½. De blev >født til tiden og vejede ca. 3 kg hver. Pigen har >været den "utilfredse" helt fra fødslen. Som erfaring >har jeg (mor) 2 store børn. Jeg oplever det meget >forskelligt at have 2 børn med ca. 3 års mellemrum >og så 2 der er lige gamle, lige langt i udvikling m.m. >Faderen har ingen tidligere erfaring med børn. >Vi har en del konflikter især mellem pigen og far >de har en tendens til at kunne tirre hinanden med >hvad som helst - og jeg går så ind som mægler. Drengen >er charmerende, klog, humoristisk, musikalsk osv. >Det er desværre ved at give en alvorlig skævvrid- >ning i familien. Vi har talt med børnehaven og fået >nogle løsningsmodeller, men hverken far eller datter >ændrer opførsel. Hvordan får jeg farmand til at være >den der ændrer sin taktik og får sin datters positive >opmærksomhed istedet for den negative. Han er desværre >nok meget gammeldags i sin opfattelse af opdragelse. >Er der nogle med erfaring i sådanne tvillinge- >familiekonflikter for familier med enkeltbørn >forstår ganske enkelt ikke, hvor stor forskel der >er på at have flere enkeltfødte børn og så tvillinger. >Vi vil blive glad for bare at have nogle at ringe til. >Lili