Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 24-05-2002 11:38:30 skrev Anita: >Kære tvillingeforældre, > >Vi har tvillingepiger på 9 år, der ikke ligner >hinanden. Den ene er lyshåret med blå øjne og den >anden er mørkhåret med brune øjne. De startede i >samme børnehaveklasse for snart 3 år siden, men >efter 1 måned måtte vi flytte den ene over i en >anden klasse fordi de konstant kom op at skændes >over kammeraterne. >Ikke nok med det - de fortsatte med at skændes >når de kom hjem. Nu skal de snart i 3. klasse og >den ene trives rigtig godt i sin klasse, men den >anden har aldrig rigtig fundet sig til rette efter >de blev skilt ad. >Hun har et stort kontakt behov og er mere umoden >og mindre end de andre i sin klasse. Hun fungerer >fint fagligt. Jeg har talt med lærer og skolepsyko- >log, men de siger at alt er ok og hun trives. >Men jeg er bekymret for hun går ofte alene og det >er altid hende der skal spørge om nogen vil lege. >Når hun spørger en får hun at vide at vedkommende >hellere vil lege med en anden.Det kan man ikke for- >tænke dem i for de er modenhedsmæssigt på et andet >niveau. Hun leger indimellem med drengene og selv- >følgelig også engang imellem med nogle af pigerne, >men veninder har hun ikke.Hun blev testet i børne- >haveklassen for at se om hun skulle gå klassen om, >men det var der tilsyneladende ingen grund til. > >Jeg må indrømme at jeg simpelthen ikke ved hvordan >jeg skal tackle denne situation.Mit hjerte bløder >når jeg ser hvordan hendes søster og storesøster >trives med deres kammerater.Jeg har ikke nogen >ønske om at flytte hende over til den anden søsters klasse, >men jeg har brug for nogle råd om, hvordan jeg kan >styrke hende i hverdagen. > >Er der nogen der har oplevet/oplever detsamme, vil >jeg gerne høre jeres mening. > >Kærlig hilsen >Anita > > > > >