Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 17-07-2001 23:18:40 skrev Helle: >Vi har to piger på 2½ år, som efterhånden i (for) >lang tid har holdt fest hver aften, når de er >blevet lagt i seng. > >Da de var mindre havde vi ingen problemer. Vi har >altid haft meget faste soveritualer og prioriteret >deres sengetid og ritualer højt. > >Vi går igang med tandbørstning, nattøj og sådan ved >8-tiden. Så bliver der læst godnathistorier, typisk >20-30 minutter, hvorefter pigerne bliver puttet, >kysset godnat og lyset slukket, og så synger vi en >eller flere godnatsange. De er normalt rolige. Så >går mor/far og siger godnat og så begynder festen!!! >De leger, hopper, griner, smider dyner og bamser >på gulvet, kravler over i hinandens senge osv. Men >de bliver i deres værelse. > >Vi har hidtil forsøgt: >- at "tale fornuft" >- at skælde ud >- at blive i værelset (noget vi aldrig har praktiseret >det virker til dels, men kun når det er far!) >- at tage den ene ud af værelset og lægge hende et >andet sted, men det har vi først gjort, når festen >er blevet for vild. >- at lade dem feste, men det bliver ved længe, og >ender ofte i slåskamp og gråd, og så kommer vi!!! > >Vi overvejer nu, om vi skal lægge dem i hvert sit > værelse, eller hvad vi egentlig skal gøre, for vi >orker ikke at fortsætte med festende børn til kl. >22 eller senere! > >Er der nogen der har erfaringer, de vil dele? >