Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 23-05-2001 17:54:05 skrev Dorte Pallisgaard: >Jeg har netop læst indlægget fra moderen til pseudotvillingerne (med 13 måneders mellemrum) > >Jeg er selv singlemor til pseudotvillinger - to drenge - med 12 måneder imellem. >De er nu 8 og 9, og jeg har været alene med dem siden de var 6 og 18 måneder. > >Mine drenge er meget tæt knyttet til hinanden - f. eks insisterer de på, at sove i samme seng, på trods af en evig kamp om, at lægge dem i hver sin. > >De er fysisk lige store (131 cm og 26 kg) dette gør, at de uden undtagelse bliver betegnet som TVILLINGERNE hvilket de ikke reagerer synderligt på. >Jeg har i mange år gjort det klart, at den ene var lillebror, og den anden var storebror, men som tiden er gået, er dette visket ud i deres opfattelse, ligesom de ønsker ens tøj??? > >Jeg synes selv, at have oplevet mange situationer, hvor almindelig oplysning/information vedrørende søskende ikke har dækket mit behov. >Jeg begyndte derfor at læse stof vedrørende tvillinger, og dette ramte langt mere plet. > >For nylig fik jeg ideen, at lave noget der vedrører pseudotvillinger, og jeg vil meget gerne høre fra eventuelt interesserede. >Jeg er journalist, og overvejer at skrive måske en bog, måske et hæfte om det. > >Jeg kan mailes på Pallisgaard@stofanet.dk.