Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 26-07-2000 09:00:00 skrev : >Jeg har haft fire forskellige tvillingehjælpere >(Kbh.s kommune) og har desværre dårlige >erfaringer - trods at jeg indstillede mig >på at være meget large og lave de ofte omtalte >lister etc. >Man skal gøre sig klart, at >tvillingehjælpere er 'tvangsaktiveret', >de har egentligt ikke noget valg, men SKAL >yde noget for deres bistandshjælp. De kan vælge mellem forskellige tilbud >- men noget skal de lave. Dét smitter >af på indsatsen (hvis de da overhoved dukker op) >samtidig med at de måske ikke helt >ligner ens drømmebillede af en babysitter (en iransk pige med sprogvanskeligheder og >og slør var en variant, en heavyrock-type af en ung mand > en anden jeg havde). > >Når man sidder med den overvældende nyhed om to istedet for en, spørger man >selvfølgelig efter mulige hjælpeordninger. For kommunen er det >dejligt at kunne sige at "vi har skam tvillingehjælpere". >Men det er en sandhed med modifikationer. I realiteten skulle de måske sige; >"Vi har bistandsklienter - vil du prøve en?". > >Desværre er vi igen dér, hvor vi altid ender, når det handler >om tvillinger; Der er ikke noget som socialt netværk og en >en hjemmegående bedstemor. > >Sanne Fandrup > > > >