Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 21-02-2000 20:55:00 skrev Marie: >Jeg er en tvilling på 17 år. > Nu kan jeg sidde her og læse om alle de >problemer, tvillingeforældre har. Men for mig har >mine forældres praktiske problemer omkring det >været de eneste. >Jeg er sammen med min tvillingesøster stort set >altid. Vi har altid (på nær 3 år i parallelklasser, >hvilket ikke var en succes)gået i samme klasse, >haft de samme venner, fritidsinterasser osv. Endda >været forelsket i de samme drenge flere gange. > Vi var også på samme efterskole, hvilket fungerede >helt fint, og i øvrigt er efterskoler en genial >opfindelse!!! Det ville dog også være godt >at have gået på hver sin efterskole, da det er et >år, hvor mange modnes meget)i hvert fald for mit/ >vores vedkommende)og på den måde have haft en chance >for at udvikle sig forskelligt til en forandring. >Men det gav nu slet ingen problemer, dér fik vi >også fælles venner og hver sin kæreste, som er >meget forskellige, nemt og ukompliceret. > Det er først i 14-16 års alderen, det er >nødvendigt at skille tvillinger ad, for i >folkeskolen, især de sidste år, er det tit godt >at have én, man ved er der for én. Og det ved man >for det meste med sin tvilling. > Selvfølgelig kan vi skændes, men det er da ikke >så underligt, hvis man tænker på, at vi er mere >sammen end et ægtepar. > Folk siger tit til os, at de altid gerne har >villet være tvilling, og det forstår jeg godt. > Mit råd: Opdrag og klæd tvillinger forskelligt, >men skil dem ikke ad, hvis de ikke selv vil, det >skal de nok selv gøre, når det bliver nødvendigt. >