Post message
Debat:
Tvillinger
Navn:
E-mail:
Send mig en e-mail når der bliver svaret på mit indlæg
Send mig en e-mail når der er nyt i dette emne
Send mig en e-mail når der er nyt i denne debat
Send mig venligst ingen e-mail
Emne:
Besked:
Den 06-10-2006 09:52:48 skrev Mia: >Jeg har enæggede piger på knap 16 mdr. nu og de er så onde ved hinanden... >De bidder, rykker i hår, skubber og sætter sig oven på hinanden! >Det er ikke umotiveret, men bare den ene kommer til at røre den anden >er det grund nok til, at starte en slåskamp. >Selv hvis en af dem bliver sur over noget, eller evt falder og bliver >frustreret, ja så kigger hun efter søster og går hen til hende >for lige at slå hende i hovedet. Det er dybt fortvivlende, >for vi har altid gjort meget ud af, at de skal ae og "nysse" hinanden >og de har altid været godt med og meget kvikke, men nu har vi altså det her problem. >Dagplejemoderen klager over at de er sådan, men jeg ved ikke hvad jeg skal stille op! >Jeg trøster selvfølgelig den det er gået ud over og skælder den anden ud... >Somregl ender det i vild gråd og jeg VED at de er klar over at de ikke må, >de kan bare ikke lade være. Nogle gange markerer de bare at de virkelig har lyst til at bidde >men de gør det ikke. Er det normalt og er det bare en fase eller hvad kan man gøre ved det? >Min frygt er at de vil fortsætte og måske ende med at blive rivaler i stedet for venner. >De er ellers nogle søde og gode piger der sagtens kan vise omsorg og dele legesager og komme >med en sut hvis søster er meget ulykkelig. >Så jeg forstår virkelig ikke det behov de har for at afreagere på hinanden. >Kan det være fordi de er ved at løsrive sig fra hinanden og skabe sit eget id eller er det alt for tidligt? >Håber der er nogen der kan hjælpe os med råd fra erfaring eller andet til, at komme igennem det.