|
Debat: |
Tvillinger |
Dato: |
9. april 2001 |
Fra: |
Ida |
Emne: |
Fødselsforberedelse og mærket Basson ?? |
|
Hej allesammen
Jeg er gravid i uge 23 med tvillinger og jeg har lige 2 spørgsmål.
Det første er ang. fødselsforberedelse. Hvor nødvendigt er det at gå til det ? For så vidt jeg har forstået, så er det, der hvor jeg skal gå, noget med at man får en rundvisning på fødegangen, ser videoer af nogle fødsler, lærer nogle forskellige teknikker, der MÅSKE kan gøre fødslen lidt nemmere og MÅSKE kan lindre smerterne lidt og så sludrer man ellers lidt frem og tilbage om tingene. Men så er det bare jeg tænker: fødegangen kan jeg godt få at se uden at gå til fødselsforbered., fødsler har man set masser af i fjernsynet i de sidste par år, og det er egentlig ikke noget, der går mig mere tryg, og så har jeg hørt fra andre, at de teknikker man har lært har man enten ikke overskud til at tænke over, når man først ligger midt i det eller også gør det bare så helt enormt ondt, at man slet ikke kan tænke på teknikker. Og det med vejrtrækningsøvelser skriver de jo i alle bøgerne, at man selv finder ud af helt automatisk. Og jeg har 3 veninder, som lige har født, som jeg kan suge noget erfaring fra. Er det mig der er galt på den eller hvad ??
Mit andet spørgsmål er, er der nogle af jer, der kender mærket Basson ( combivogn ) ??
Håber at der er nogle, der har tid til at svare.
Hilsen Ida |
|