|
Debat: |
Tvillinger |
Dato: |
21. februar 2000 |
Fra: |
Marie |
Emne: |
Min tvilling er min bedste veninde |
|
Jeg er en tvilling på 17 år. Nu kan jeg sidde her og læse om alle de problemer, tvillingeforældre har. Men for mig har mine forældres praktiske problemer omkring det været de eneste. Jeg er sammen med min tvillingesøster stort set altid. Vi har altid (på nær 3 år i parallelklasser, hvilket ikke var en succes)gået i samme klasse, haft de samme venner, fritidsinterasser osv. Endda været forelsket i de samme drenge flere gange. Vi var også på samme efterskole, hvilket fungerede helt fint, og i øvrigt er efterskoler en genial opfindelse!!! Det ville dog også være godt at have gået på hver sin efterskole, da det er et år, hvor mange modnes meget)i hvert fald for mit/ vores vedkommende)og på den måde have haft en chance for at udvikle sig forskelligt til en forandring. Men det gav nu slet ingen problemer, dér fik vi også fælles venner og hver sin kæreste, som er meget forskellige, nemt og ukompliceret. Det er først i 14-16 års alderen, det er nødvendigt at skille tvillinger ad, for i folkeskolen, især de sidste år, er det tit godt at have én, man ved er der for én. Og det ved man for det meste med sin tvilling. Selvfølgelig kan vi skændes, men det er da ikke så underligt, hvis man tænker på, at vi er mere sammen end et ægtepar. Folk siger tit til os, at de altid gerne har villet være tvilling, og det forstår jeg godt. Mit råd: Opdrag og klæd tvillinger forskelligt, men skil dem ikke ad, hvis de ikke selv vil, det skal de nok selv gøre, når det bliver nødvendigt.
|
|