|
Debat: |
Tvillinger |
Dato: |
26. juni 2006 |
Fra: |
Camilla |
Emne: |
Fødslen |
|
Hej, Jeg er gravid med tvillinger i 34. uge, og er begyndt at tænke en del over fødslen, herunder for tidlig fødsel, igangsætning m.m., og håber I vil dele jeres erfaringer med mig.
P.t. ligger mine drenge begge i hovedstilling, og en vaginal fødsel skulle være mulig. Jeg synes dog det er en ret hård omgang for tvilling B (2 presseomgange m.m), og er meget bange for, at jeg vil være for fokuseret på hans hjertelyd/tilstand m.m. Er som sån ikke bange for en vaginal fødsel, men er bange for at noget går galt ifht. børnene. Og der er jo ligesom også en årsagtil, at der er så meget personale med til en tvillingefødsel. Jeg har derfor overvejet et KS, fordi de alt andet lige må have mere kontrol over et sådan. Og de gener der er ved et sådan primært er for mig og ikke for børnene. Hvad er jeres fødselserfaring. Var der "panik" ifht. fødslen af tvilling B?
Jeg har siden 28. uge været "lagt ned", grundet risiko for for tidlig fødsel, og har væretr indlagt i 4 uger. I hvilken uge blev jeres tvillinger født? Hvor lang tid var i indlagt efter fødslen - og var det på neonental eller barsels- gangen? Hvilken hjælp havde jeres børn behov for?
Hilsen Camilla _________________
|
|